Inleiding.

                                   

 

.HET non toxic keramisch glazuur voor Starters.  

   
      Victor Benckhuijsen ing.

Hoe kun je, zo veilig en non toxic mogelijk, met de door de industrie moderne keramische grondstoffen, glazuren samenstellen?
De uitleg zal, voor een duidelijke ingang, uiterst elementair en eenvoudig toegankelijk blijven.
Een basale, "stap voor stap" aanpak, voortgekomen uit de ervaring van 30 jaar keramieklessen aan belangstellenden en bestudering van de geologie en de theoretische glazuurtheorie voor de keramische industrie.
Victor Benckhuijsen. ing.
Keramist in Holland.
 

De basis voor het non toxic keramisch glazuur zijn hier de alkalische fritten; verkregen uit een "fritteoven"

"Alkalische fritten"
Een fritte is een eenvoudig basis keramisch glazuur een "half gereed" glans transparant glazuur.
Het bestaat voornamelijk uit verbindingen die het kwarts van de klei doen smelten tot glas; "verglazen".
Een fritte als half gereed glazuur, wordt stabieler door de toevoeging van kwarts, b.v. in de vorm van + 10% kleipoeder of 10% zirkoonsilicaat
De alkaliën; basisch reagerende stoffen (Na+, K+,Mg2+, Zn2+ enz.), reageren bij hoge temperatuur met het zuur geaarde kwarts,
en laten het kwarts op een lagere temperatuur overgaan in glas.
Kiezelzuren verglazen op een lagere temperatuur m.b.v. alkaliën.
Gefritte glazuur samenstellingen worden non toxic, door het ontstaan van complexere moleculen na de afkoeling, die minder makkelijk opneembaar zijn voor organismen.

                                       De fritte oven:
een schets van het proces
                                   

Voorstelling: schets van het fritteproces; door de industrie.
Lage temperatuur glazuren worden in de industrie gefrit om ze minder schadelijk voor organisch leven en onoplosbaar in water, te maken.
Vanaf 1230 gr C. kun je ook met niet giftige stoffen het glazuur veilig vanuit de grondstoffen zelf samenstellen.
Vanaf Segerkegel 7
Kleurpigmenten worden om "non toxic" te worden, recentelijk vanaf 1990, ook gefrit; vermengd met Kwarts en Zirkoon

Fritten, uit :"Zelf pottenbakken", Bakker/ v.Veen, Uitgeverij Ploegsma Amsterdam:

Citaat:
Fritten. pag. 101
"Bewerking waarbij alle voor het glazuur te gebruiken grondstoffen gezamenlijk worden gesmolten.
Door de plotselinge afkoeling verbrokkeld het glazuur in vele stukken.
Deze glasharde brokken worden tot een fijn poeder gemalen. In aanwezige water oplosbare grondstoffen worden in de glasachtige massa onoplosbaar.
De giftigheid van giftige glazuurgrondstoffen wordt sterk verminderd, door de onoplosbaarheid ervan in de gefritte toestand."
De onoplosbare grondstoffen blijven zo ook op de scherf worden dan niet door het water mee in de scherf gezogen.
Op deze wijze realiseert de industrie voor het glazuren nog steeds het mogelijk maken van gebruik van deschadelijke grondstoffen.
Door ze onschadelijker te maken voor opname door organismen.
De aarde doet dit in het binnenste van de aarde. Vandaar dat de robijn kristal (foto hierboven) niet meer direct giftig is, door het Chroom erin.
De keramische industrie bootst de aarde dus na en noemt het "fritten"
Ook worden sinds 1990 de kleurpigmenten "gefrit" met kwarts en zirkoon.
Kortom: de aarde geeft het voorbeeld hoe giffen onschadelijker te maken en de bootst de geologie/natuur na, m.b.v het fritten.

De recepten van door de industrie vervaardigde fritten worden aangevraagd door de klanten en blijven d.m.v. een gebonden geheimhoudingsplicht aan de keramische industrie, voor de buitenwereld onbekend.

English
Preface.
                                                       
                                                          HET non toxic ceramic glaze for Starters.
How can you compose glazes as safe and non-toxic as possible with the modern ceramic raw materials of the industry?
The explanation will, for a clear entrance, remain extremely elementary and easily accessible.
A basic, step-by-step approach, resulting from the experience of 30 years of ceramic lessons for interested parties and the study of geology and the theoretical glazing theory for the ceramic industry.
Victor Benckhuijsen. ing.
Ceramist in Holland.


The basis for the non toxic ceramic glaze here are the alkaline frits; obtained from a "fryer"
"Alkaline fries"
A fritte is a simple basic ceramic glaze, a "semi-finished" gloss transparent glaze.
It consists mainly of compounds that melt the quartz of the clay into glass; "glaze".
A frit as semi-finished glaze becomes more stable by the addition of quartz, e.g. in the form of + 10% clay powder or 10% zirconium silicate
The alkalies; basic reactants (Na +, K +, Mg2 +, Zn2 + etc.), react with quenched quartz at high temperature,
and let the quartz turn into glass at a lower temperature.
Silicic acids glaze at a lower temperature with the aid of alkalies.
Fritted enamel compositions become non-toxic, due to the formation of more complex molecules after

 

Presentation: sketch of the fritt process; by the industry.
Low temperature glazes are fritted in the industry to make them less harmful to organic life and insoluble in water.
From 1230 gr C. you can also use non-toxic substances to make the glaze safe from the raw materials themselves.
From Segerkegel 7
Color pigments become "non toxic", recently since 1990, also frit; mixed with Quartz and Zircon
Fritten, from: "Self pottery", Bakker / v.Veen, Uitgeverij Ploegsma Amsterdam:
Quote:
Fritten. pag. 101
"Processing where all raw materials to be used for the enamel are melted together.
Due to the sudden cooling, the glaze crumbled in many pieces.
These hard chips are crushed into a fine powder. Water-soluble raw materials become insoluble in the vitreous mass.
The toxicity of toxic enamel raw materials is greatly reduced, due to its insolubility in the fritted state. "
In this way, the insoluble raw materials will also remain on the shard, not being sucked into the shard by the water.
In this way, the glazing industry is still realizing the use of the harmful raw materials.
By making them more harmless for absorption by organisms.
The earth does this in the interior of the earth. That is why the ruby ​​crystal (photo above) is no longer directly toxic, because of the Chrome in it.
The ceramic industry therefore mimics the earth and calls it "frit"
Also since 1990 the color pigments are "fried" with quartz and zirconia.
In short: the earth gives the example of how to make the toxins harmless and mimics the geology / nature, with respect to fritting.
The recipes of industry-produced frits are requested by the customers and remain a confidential obligation of confidentiality for the ceramic industry, unknown to the outside world.

Español
Introducción.
                                                       
                                                          Esmalte cerámico no tóxico HET para Entrantes.
¿Cómo puede componer esmaltes tan seguros y no tóxicos como sea posible con las modernas materias primas cerámicas de la industria?
La explicación será, para una entrada clara, extremadamente elemental y de fácil acceso.
Un enfoque básico, paso a paso, resultante de la experiencia de 30 años de lecciones de cerámica para las partes interesadas y el estudio de la geología y la teoría del acristalamiento teórico para la industria cerámica.
Victor Benckhuijsen. ing.
Ceramista en Holanda.


La base para el esmalte cerámico no tóxico aquí son las fritas alcalinas; obtenido de una "freidora"
"Patatas fritas alcalinas"
Un fritte es un esmalte cerámico básico simple, un esmalte transparente brillante "semi-acabado".
Consiste principalmente en compuestos que funden el cuarzo de la arcilla en vidrio; "esmalte".
Una frita como esmalte semiacabado se vuelve más estable por la adición de cuarzo, por ejemplo. en forma de + 10% polvo de arcilla o 10% de silicato de circonio
Los álcalis; reactivos básicos (Na +, K +, Mg2 +, Zn2 + etc.), reaccionan con cuarzo apagado a alta temperatura,
y dejar que el cuarzo se convierta en vidrio a una temperatura más baja.
Los ácidos silícicos se vidrian a una temperatura más baja con la ayuda de álcalis.
Las composiciones de esmalte fritas se vuelven no tóxicas, debido a la formación de moléculas más complejas después del enfriami

 

Presentación: boceto del proceso de fritt; por la industria.
Los esmaltes de baja temperatura son fritados en la industria para hacerlos menos dañinos para la vida orgánica e insolubles en agua.
A partir de 1230 gr C., también puede utilizar sustancias no tóxicas para proteger el esmalte de las materias primas.
Desde Segerkegel 7
Los pigmentos de color se vuelven "no tóxicos", recientemente desde 1990, también fritas; Mezclado con Cuarzo y Circón.
Fritten, de: "Auto cerámica", Bakker / v.Veen, Uitgeverij Ploegsma Amsterdam:
Cita
Fritten pag. 101
"Procesamiento donde todas las materias primas que se utilizarán para el esmalte se funden juntas.
Debido al enfriamiento repentino, el esmalte se derrumbó en muchas piezas.
Estas virutas duras se trituran en un polvo fino. Las materias primas solubles en agua se vuelven insolubles en la masa vítrea.
La toxicidad de las materias primas tóxicas del esmalte se reduce considerablemente, debido a su insolubilidad en el estado fritado ".
De esta manera, las materias primas insolubles también permanecerán en el fragmento, no siendo absorbidas por el agua.
De esta manera, la industria del acristalamiento aún se está dando cuenta del uso de las materias primas dañinas.
Haciéndolos más inofensivos para la absorción por los organismos.
La tierra hace esto en el interior de la tierra. Es por eso que el cristal de rubí (foto de arriba) ya no es directamente tóxico, debido al cromo que contiene.
La industria cerámica, por lo tanto, imita la tierra y la llama "frita".
También desde 1990 los pigmentos de color son "fritos" con cuarzo y zirconia.
En resumen: la tierra da el ejemplo de cómo hacer que las toxinas sean inofensivas e imita la geología / naturaleza, con respecto al desgaste.
Las recetas de fritas producidas en la industria son solicitadas por los clientes y se mantienen Una obligación confidencial de confidencialidad para la industria cerámica, desconocida para el mundo exterior.

 

 

 

 





 

                                 

Dit werk is auteursrechtelijk beschermd: © Galerie Victor Benckhuijsen. 2016.  k.v.k. nr.172484880000